Dag 1

Idag fick jag det definitiva beskedet av Sanna. Den 1 december blir äntligen hennes käkoperation av.

Efter år av förberedelser med tandutdragningar och tandställningar, avtryck, röntgen och besök hos ontordodisten omväxlande hos käkkirurgen så blev plötsligt hennes operation fysisik påtaglig. Nu är det på riktigt! Det ska hända! Och det ska hända snart!

Mina känslor är upp och ner just nu. Hennes smärta kommer att vara min smärta i månader framöver.Men samtidigt är jag så glad för hon kommer att bli så vacker, ännu vackrare än hon är nu och hon kommer aldrig mer att behöva ha komplex för sitt underbett. Och det gör mig så glad! Min älskade dotter! Gud vad jag älskar henne!

Fyra timmar kommer operationen att ta. Slangar överallt, övervakningsmaskiner, instrument, läkare och sjuksköterskor kommer att omge henne under operationen. Nervös mamma, nervös pappa, uppvak, glädjetårar, tårar av oro, resultatet efter operationen…Herregud! Ge mig en burk stesolid!

Lämna en kommentar